Bevers

Op dit moment is er geen bever speltak actief bij Scouting Willem-Alexander. Wel kan je vanaf 6,5 jaar komen kijken bij onze welpen.

Hotsjietonia

De Bevers volgen het verhaal van Hotsjietonia, een dorpje waar van alles gebeurd. Samen met Stuiter, Sterre, Rozemarijn, Steven, Stanley en vele anderen beleven de Bevers spannende avonturen.
Het verhaal van Hotsjietonia loopt als een soort rode draad door het jaar heen, de Bevers zullen er dus lang niet alle opkomsten mee bezig zijn.

Opkomsten

Elke week, op zaterdag is er een beveropkomst. Deze duurt van 11:30 tot 13:00 uur. Het is de bedoeling dat je als Bever naar elke opkomst komt. Wanneer je een keer niet kunt, dan graag even afmelden door gebruik te maken van dit contactformulier.

De Bevers doen verschillende dingen tijden de opkomsten, een spel, een uitdagende activiteit, speurtocht, knopen, kampvuur, echte scouting dingen, maar misschien ook wel een keer een film kijken. Elke zaterdag beginnen we met een spel zoals iemand-is-hem-niemand-is-hem. Dan volgt de activiteit die op het programma staat en wordt er wat gegeten en gedronken. Aan het einde wordt de opkomst afgesloten en gaan de Bevers naar huis.

Vaardigheidsinsignes

De bevers kunnen vaardigheidsinsignes ontvangen wanneer zijn een aantal vaardigheden hebben laten zien. Deze zijn gebaseerd op het verhaal van Hotsjietonia en worden een tot twee keer per jaar uitgekozen. Er worden er een aantal opkomsten besteed aan het trainen van de bijbehorende vaardigheden en vervolgens wordt het insigne uitgereikt.

Kampen en overvliegen

Een aantal keer per jaar kunnen de Bevers mee op kamp. Het laatste weekend van het seizoen, vlak voor de zomervakantie, is doorgaans het “slotslaap-weekend”. Dit kamp vindt plaats op ons eigen terrein en duurt, voor de Bevers, één nacht. Tijden dit kamp vindt doorgaans het overvliegen plaats. De oudste Bevers vliegen (in overleg met de ouders) over naar de Welpen.
Eventuele andere kampen hebben geen vaste datum.

Bever worden?

Wil je een keertje komen kijken, neem dan contact op via dit contactformulier.
Je kunt 3 keer gratis kijken, daarna beslis je of je blijft of niet. Meer informatie vind je bij Lid worden