Lid worden

Wil je graag lid worden bij Scouting Willem-Alexander Harmelen? Leuk! Scouting Willem-Alexander Harmelen staat altijd open voor nieuwe leden voor alle speltakken! Hoe gaat het lid worden in zijn werk en wat komt er allemaal bij kijken? Op onze website vind je alle informatie. Hopelijk kunnen we jou snel begroeten bij onze Scoutinggroep!

Lid worden

Kinderen en jongeren die nieuw zijn, mogen 3 keer vrijblijvend met een opkomst meedoen. Daarna moeten zij beslissen of ze willen blijven of niet. Dan wordt in samenspraak met de ouders een datum gekozen voor installatie. De kinderen doen daarbij een belofte en krijgen de installatietekens op hun bloes gespeld. Bij of na de installatie krijgen de kinderen ook hun eerste rekening mee. Met naast een bedrag voor het resterende deel van het half jaar, ook een bedrag van 15 € installatiekosten.

Contributie

De contributie innen wij in twee termijnen, één in het voorjaar en één in het najaar. Van dit bedrag is een deel voor de afdracht naar Scouting Nederland en een deel contributie voor onze groep. Voor kinderen die in de loop van het jaar als lid instromen is een aangepast bedrag verschuldigd. Dit wordt verrekend naar rato van het aantal maanden dat de periode nog telt. De totale contributie betreft dit Scouting seizoen € 100.

Installatiekosten

Bij of na de installatie krijgen de kinderen ook hun eerste rekening mee. Met naast een bedrag voor het resterende deel van de contributie van het half jaar, ook een bedrag van € 15 installatiekosten. Deze kosten dekken de kosten die wij maken voor het uitreiken van de groepsdas, een dasring met logo, het groepsnaambandje en de overige basis insignes.

3 keer vrijblijvend kijken

Wil je een keertje komen kijken, meld dit dan bij de contactpersoon van jou leeftijdsgroep (speltak).

SpeltakTeamleiderContact formulier
Bevers (5-7 jaar) – niet actiefContact
Welpen (7-11 jaar)Ronald SlootContact
Scouts (10-15 jaar)Niels de KruijffContact
Explorers (15+ jaar)Ronald SlootContact

Inschrijven

In deze brief staat de belangrijkste informatie rondom het lidmaatschap kort samengevat.

Inschrijfformulier

Daar naast hebben wij nog wat gegevens van je nodig. We verzoeken je om ons inschrijfformulier digitaal in te vullen. Het makkelijkste is om het formulier op te slaan en om deze vervolgens met Adobe Acrobat Reader (Deze is gratis te downloaden vanaf de Adobe website) te openen. De rood omlijnde velden zijn benodigd en de andere velden zijn optioneel. Lever het ondertekende formulier in bij onze gegevensbeheerder of bij de (bege)leiding van het betreffende speltak. De gegevensbeheerder zal de gegevens van het formulier verwerken in de landelijke ledenadministratie van Scouting Nederland.

Gezondheidsformulier

We hopen natuurlijk dat we het nooit nodig hebben maar mocht er onverhoopt iets gebeuren tijdens een opkomst of een kamp dan kan de leiding aan de hand van het gezondheidsformulier er voor zorgen dat het jeugdlid de noodzakelijke zorg krijgt. Wij verzoeken je om het gezondheidsformulier digitaal in te vullen en ook digitaal retour naar gegevensbeheerder te sturen. Pagina 3 van het formulier is optioneel indien je meer ruimte nodig hebt. Het formulier dient alleen ondertekent te worden op het moment dat er een kamp plaatsvind in het buitenland. In Nederland is dit gedeelte namelijk al bij wet geregeld. Ook bij dit formulier zijn de rood omlijnde velden benodigd en zijn de andere velden optioneel.

Kopie legitimatie

Sinds 1 januari 2005 moet iedereen vanaf 14 jaar in Nederland zich kunnen identificeren wanneer een bevoegd ambtenaar daar om vraagt. Ook tijdens Scouting activiteiten kunnen we daar mee te maken krijgen. Tijdens de Scouting activiteiten en kampen kan het altijd een keer voorkomen dat je niet je niet een geldig legitimatiebewijs bij je hebt. Om te voorkomen dat er problemen kunnen ontstaan op het moment dat je jouw legitimatie niet mee hebt ontvangen we graag een kopie van een geldig legitimatiebewijs van alle leden van 14 jaar en ouder voor de start van een kamp. De leiding bewaard deze bij je gezondheidsformulier. De map met gezondheidsformulieren is tijdens Scouting opkomsten, activiteiten en kampen altijd aanwezig. In deze brief staat een korte uitleg hoe je een veilige kopie maakt van je legitimatiebewijs.

ScoutingApp

Onze groep beschikt naast de website en social media ook over een ScoutingApp. Binnen deze app vind je alle informatie over onze Scoutinggroep. Daarbij kan je denken aan:

• Een overzicht van de opkomsten van jouw speltak
  • Nieuws van de groep en van het speltak
  • Foto’s van kampen en opkomsten
  • Belangrijke documenten en linkjes naar informatie
  • Afmelden voor opkomsten
  • Kan je notificaties ontvangen bij nieuwsberichten
  • Polls
  • Enz.

Wanneer je staat ingeschreven als lid van onze groep kan je de toegang tot de ScoutingApp aanvragen door dit formulier in te vullen. Installeer de ScoutingApp pas nadat je onze e-mail met de uitnodiging voor de app hebt ontvangen.

Handige links