NLdoet 16 maart 2024

Ook in 2024 doen wij als Scouting Willem-Alexander Harmelen weer mee aan NLdoet (zaterdag 16 maart). Tijdens deze dag pakken we diverse klussen op in en om het gebouw.

Wat voor klussen staan er op de planning?

Dit is natuurlijk deels afhankelijk van de weersverwachtingen en het aantal vrijwilligers. De volgende klussen staan onder andere op het wensenlijstje:

• Uitzoeken van de pionierpalen (slechte palen inkorten, uiteindes opschuren en opnieuw aanbrengen van kleurmarkeringen)
  • Aanpassen van de grond rondom het toegangshek
  • Opvullen van een aantal kuilen in het pad naar het gebouw
  • Groen onderhoud op het terrein
  • Reinigen van de bestrating met hogedrukreinigers
  • Schoonmaken van onze binnen ruimtes
  • Ramen lappen
  • Herstellen van het zitgedeelte van de kampvuurkuil (verwijderen bovenste tegels, opvullen en dicht maken van kieren, opvullen van de binnenkant, vastlijmen van de bovenkant)
  • Herstellen van het gevelbord
  • Schuren en lakken van onze klaptafels en klapbanken

Planning Welpen

Tijdens de normale opkomsttijden (09:30-11:30) zal de Welpenleiding samen met de Welpen een aantal klussen oppakken. Na de opkomsttijd is de Welpenleiding niet meer beschikbaar voor het begeleiden van de welpen maar het is natuurlijk wel mogelijk dat Welpen samen met (een van) hun ouders te komen klussen.

Algemene tijden

We starten deze dag rond 09:00 met het klussen en eindigen rond 16:00. Kan je de hele dag komen klussen dan is dat super. Ook als je deze dag maar een aantal uur kan komen klussen dan help je ons enorm en ben je zeer zeker welkom.

Eten en drinken

De hele dag zal er koffie, thee, limonade en koekjes beschikbaar zijn voor onze klussers. Kom je zowel in de ochtend als in de middag klussen dan verzorgen wij voor jou uiteraard ook de lunch.

Klusmaterialen en persoonlijke beschermmiddelen

Als Scoutinggroep beschikken we over een beperkte hoeveelheid aan werkhandschoenen, wegwerphandschoenen, gehoorbescherming, veiligheidsbrillen en klusmaterialen. Mocht je liever gebruik maken van je eigen klusmaterialen en/of beschermmiddelen dan is dat natuurlijk ook zeker mogelijk.

Opgeven beschikbaarheid

Wil je deze dag komen helpen klussen dan vernemen wij dat graag via het formulier hier onder. Je helpt ons daarmee om een inschatten te kunnen maken welken klussen we op kunnen pakken en voor hoeveel personen we boodschappen moeten halen.

Deelname NLdoet 2024
Welke tijden kan je komen helpen?