Speltakken

Binnen Scouting Willem-Alexander zijn er verschillende speltakken waar kinderen en jongeren uit één leeftijdsgroep hun opkomsten houden.

Binnen Scouting zijn er verschillende leeftijdsgroepen genaamd speltakken. Iedere speltak speelt het scoutingspel op een andere manier. Waar bij de jongere speltakken de leiding alles organiseert, organiseren de jeugdleden van de oudere speltakken zelf ook activiteiten en kampen.

Onze speltakken:

• Bevers (4-7 jaar)
    Bevers zijn jongens en meisjes tussen de 4 en 7 jaar. Iedere zaterdag hebben ze opkomst van 11:30 tot 13:00 uur
    Bevers leren iedere week iets nieuws door het doen van uitdagende activiteiten. De ene week is dat koken met Rozemarijn, de volgende keer maken de bevers een fantasiewereldreis met Sterre en Steven Stroom en de keer erna leren ze alles over dieren bij Bas Bos en Rebbel. En dat alles gebeurt spelenderwijs en met heel veel plezier.
  • Welpen (6,5-11 jaar)
    Welpen zijn stoere jongens en meiden tussen de 6,5 en 11 jaar oud. Iedere zaterdag hebben zij opkomst van 9:30 tot 11:30
    Iedere week leren welpen bij Scouting allerlei nieuwe dingen! Door het doen van uitdagende activiteiten, ontwikkelen meiden en jongens zich steeds verder. Bij de welpen gaan kinderen met Shanti en Mowgli de jungle in, waar ze spannende avonturen beleven.
  • Scouts (10-15 jaar)
    Scouts zijn jongens en meiden tussen de 10 en 15 jaar oud. Op vrijdag draaien zij van 19:00 tot 21:00 uur
    Meiden en jongens die zich door het doen van uitdagende activiteiten persoonlijk ontwikkelen. Dát is Scouting! Iedere week leren kinderen en jongeren nieuwe vaardigheden en ook leren ze samenwerken en respect hebben voor elkaar. Zo ontwikkelen ze zich continu, ook bij de scouts, jongens en meiden tussen 10 en 15 jaar.
  • Explorers (+14 jaar)
    Explorers zijn jongeren vanaf 14 jaar. Iedere zaterdag hebben zij een opkomst van 19:00 tot ongeveer 21:30 uur
    Vind je het wel een tof idee om een weekje in het buitenland te verblijven met allerlei andere leeftijdsgenoten? Of liever het water op om te zeilen? Explorers bepalen zelf welke uitdagende activiteiten ze doen!