Scouts

Ben je tussen de 10 en 15 jaar en opzoek naar uitdaging? Dan is de scoutsgroep van Scouting Willem-Alexander iets voor jou!

Verleg je grenzen

Bij de Scouts ontdek je de wereld om je heen en daar leer je van. Je verlegt steeds je grenzen op een avontuurlijke manier. Je leert je eigen verantwoordelijkheid te nemen. Leiding wordt steeds meer begeleiding. Jij maakt je eigen avontuur. Je weet hoe je uitdagingen moet aanpakken en daar heb je de rest van je leven voordeel van.

Opkomsten

Elke vrijdagavond is er een scoutsopkomst van 19.00 tot 21:00 uur. Het is de bedoeling dat je als Scout naar elke opkomst komt. Wanneer je een keer niet kunt, dan graag even afmelden door gebruik te maken van dit contactformulier.

De scouts doen verschillende dingen tijden de opkomsten, zoals een speurtocht lopen, de gekste bouwsels bouwen met alleen palen en touw of een kampvuur maken. Ze beginnen elke vrijdag met een spel (zoals buskruit). Dan volgt de activiteit die op het programma staat en word er wat gegeten en gedronken. Aan het einde wordt de opkomst afgesloten en gaan de Scouts naar huis.

Vaardigheidsinsignes

De scouts kunnen vaardigheidsinsignes ontvangen wanneer zijn een aantal vaardigheden hebben laten zien. Eén of twee keer per jaar wordt er een insigne uitgekozen door de Scouts zelf en worden er een aantal opkomsten besteed aan het trainen van de bijbehorende vaardigheden.

Kampen en overvliegen

Een aantal keer per jaar hebben de Scouts een kamp. Het laatste weekend van het seizoen, vlak voor de zomervakantie, is doorgaans een afsluiting van het seizoen met alle speltakken. Deze dag vindt plaats op ons eigen terrein. Tijden deze activiteit vindt doorgaans het overvliegen plaats. De oudste Welpen vliegen over naar de Scouts en de oudste Scouts vliegen dan tijdens een leuke en uitdagende activiteit over naar de Explorers. In de eerste week van de schoolvakantie van regio midden houden we een zomerkamp.

Scout worden?

Wil je een keertje komen kijken, neem dan contact op met Niels de Kruijff
Je kunt 3 keer gratis kijken, daarna beslis je of je blijft of niet. Meer informatie vind je bij Lid worden.