Standaard bagagelijst

Bij Scouting Willem-Alexander hebben we een standaard bagagelijst. Deze bevat een overzicht van de spullen die je nodig zou kunnen hebben tijdens de kampen.

Voor de kampen kunt u de onderstaande bagagelijst als basis gebruiken. In de kampbrieven staat deze vaak ook vermeld. Het gebruik van een koffer is niet wenselijk. Een hike-rugzak is makkelijker mee te nemen en gebruikt minder ruimte in de tent.

• Matje / luchtbed (indien nodig vergeet de pomp niet)
  • Slaapzak / deken (bij kou eventueel extra (fleece)deken)
  • Kussen Pyjama (en eventueel een knuffel)
  • Handdoek en washand
  • Toiletartikelen (tandpasta, tandenborstel, zeep, kam, etc.)
  • Compleet Scoutfit
  • (wandel)schoenen (een extra paar is aan te raden)
  • Warme trui
  • Genoeg kleding voor de duur van het kamp
  • Zwemspullen
  • Tasje voor de vuile was
  • Regenkleding
  • Rugtas
  • Veldfles / bidon
  • Zaklamp (denk aan volle batterijen)
  • Zakmes (alleen indien je al een mes instructie hebt gehad)
  • Zakgeld (zie de kampbrief voor meer informatie)

Het meenemen van elektronische apparatuur zoals tablets, mp3 spelers, Nintendo DS, smartphones, camera, enz. wordt afgeraden. Tevens valt dit onder de eigen verantwoording. Tijdens de kampen (en ook de opkomsten) is het gebruik van energy drink niet toegestaan. Wij verzoeken u om hier op te letten.