Vrijwilligers gezocht

Kinderen en jongeren ontwikkelen zich bij Scouting op een natuurlijke manier tot zelfstandige mensen en krijgen de ruimte om te ontdekken en te leren. De vrijwilligers van Scouting Willem-Alexander zorgen er voor dat dit kan in een veilige en vertrouwde omgeving.

Ben jij enthousiast? Geef je goed leiding en vind je het leuk om kinderen en jongeren te begeleiden bij hun persoonlijke ontwikkeling? Of heb je misschien bestuurlijke kwaliteiten die je wilt inzetten? Dan zijn we op zoek naar jou!

Vacatures

Onze groep is de afgelopen periode flink gegroeid. Naast meerdere jeugdleden hebben we begin 2017 ook 3 nieuwe vrijwilligers mogen verwelkomen. Binnen onze groep hebben wij momenteel nog wel een paar vacatures open staan. Klik op de functie voor een wat uitgebreidere uitleg van de functie.

De eerste functie betreft de functie van voorzitter. Als voorzitter geef je leiding aan het groepsbestuur. Tijdens de groepsraad zit jij de vergadering voor. In overleg met het bestuur zorg je voor de PR van onze groep en weet je de groep in contact te houden met lokale middenstand, sponsoren, enz. Je draagt zorg voor de bewaking en de continuïteit van het groepsbeleid. Je dient affiniteit te hebben en onderhouden met de leidinggevenden van de speltakken die zorg dragen voor de wekelijkse uitvoering van het scoutingspel.

De functie van groepsbegeleider wordt momenteel door ingevuld door Ronald Sloot. Aangezien Ronald naast deze functie nog meerdere functies binnen onze groep vervult heeft hij aangegeven deze functie te vervullen totdat er iemand anders gevonden wordt. Een groepsbegeleider is op de hoogte van wat er onder de vrijwilligers leeft en is alert op nieuwe ontwikkelingen. Periodiek informeer je bij de individuele vrijwilligers en de leidingsteams om te horen hoe het gaat. Bij meningsverschillen binnen de vrijwilligersteams probeer je te bemiddelen. Ook motiveer, stimuleer en adviseer je de bestuursleden. Je bevorderd daarmee de sfeer en de samenhang binnen de groep. Daar naast coördineer je de maatschappelijke stages en help je bij de werving en begeleiding van nieuwe vrijwilligers.

Het leidingsteam van de welpen staat borg voor een leuk en uitdagend activiteitenprogramma waarmee de jeugdleden van 6,5-11 jaar de kans krijgen zich te ontwikkelen. Het welpen leidingsteam heeft een teamleider die een coördinerende rol vervult en het team naar buiten toe vertegenwoordigt. Heb je een paar uur per week over en lijkt het je leuk om jeugdleden van 6,5-11 jaar te begeleiden? Bekijk dan het functieprofiel en neem contact op via dit contactformulier.

Met regelmatig organiseren we een klusdag. Tijdens zo’n klusdag doen we klussen in en rondom ons gebouw of verrichten we onderhoud aan ons materiaal. Mocht je interesse hebben om ons een keer te komen helpen neem dan contact op via dit contactformulier.

Interesse maar nog geen ervaring?

Heb je interesse in een van de bovenstaande functies maar mis je nog ervaring of de benodigde kennis dan is dat geen probleem. Uiteraard zullen we jou begeleiden en waar nodig helpen bij het uitvoeren van je functie. Binnen Scouting Nederland zijn er ook diverse trainingen beschikbaar voor de verschillende functies.

Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG)

Bij Scouting staat de veiligheid van onze leden voorop, we gaan er daarom vanuit dat je van onbesproken gedrag bent en geen bezwaar hebt dat wij een (gratis) Verklaring Omtrent het Gedrag voor je aanvragen wanneer je besluit om vrijwilliger te worden. Deze aanvraag kost je maar 2 minuutjes van je tijd.

Meer informatie?

Wil je graag meer informatie over een van de vacatures of wil je graag als vrijwilliger helpen maar weet je nog niet in welke functie, dan kun je altijd eens langs komen tijdens een van de opkomsten. Onze vrijwilligers vertellen graag over hun ervaringen en kunnen je ook voorzien van verdere informatie. Uiteraard is het ook mogelijk om contact op te nemen via dit contactformulier